Skip to content
رونویس

رونویس

رونویس

Primary Menu
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
    • تکنولوژی
    • ویدئوv
    • علمی
      • سلامت
  • گالری ها
    • پخش صوت
    • پخش فیلم
    • پخش فیلم ( آپارات )
    • گالری عکس
  • اخبار خودرو
  • Home
  • پیشرفت لاک‌پشتی «پل خلیج فارس» طرحی که همچنان چشم‌انتظار اعتبار ملی است
  • اخبار ویژه

پیشرفت لاک‌پشتی «پل خلیج فارس» طرحی که همچنان چشم‌انتظار اعتبار ملی است

robi 1404-09-18
21056464_488.jpg

۱۳:۵۳ – ۱۸ آذر ۱۴۰۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که مسئولان از فعال بودن طرح «پل خلیج فارس» سخن می‌گویند، شواهد نشان می‌دهد این طرح عظیم ملی همچنان با پیشرفت کند، هزینه‌های سنگین و طولانی‌شدن غیرقابل‌توجیه اجرا مواجه است؛ طرحی که پس از گذشت بیش از یک دهه از آغاز رسمی آن، هنوز در مرحله اجرای چند پایه ابتدایی متوقف مانده است.

عادل پیغامی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ـ که در مراسم روز دانشجو آخرین وضعیت طرح را تشریح می‌کرد ـ اعلام کرد: «پل خلیج فارس پس از سال‌ها توقف، امروز فعال است»، اما همین «فعال بودن» نیز در عمل به چند پایه ناتمام و لایروبی‌های طولانی محدود شده است.

ده سال، چند پایه؟

قرارداد این پروژه در سال۱۳۹۰ منعقد شد و تا دو سال بعد تنها «ستون‌های اولیه» اجرا شد. از ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰طرح کاملاً تعطیل ماند و تنها پس از دستور رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی دوباره از سر گرفته شد؛ آن هم با یک‌ونیم سال صرف بازسازی کارگاه‌ها و لایروبی، نه پیشرفت محسوس عمرانی.

اکنون، طبق گفته پیغامی، تنها یک پایه ۲۴ متری اجرا شده و چند پایه دیگر «در دست تکمیل» است؛ وضعیتی که با توجه به عمر ۱۴ ساله پروژه، به‌سختی می‌توان آن را «پیشرفت» نامید.

هزینه‌هایی که از توان یک منطقه خارج است

پیغامی با بیان اینکه فقط تکمیل چهار پایه از مجموع هشت پایه پل بیش از یک‌هزار میلیارد تومان (۱ همت) هزینه دارد، اذعان کرد این پروژه فراتر از توان مالی منطقه آزاد قشم است.

این در حالی است که بودجه عمرانی منطقه آزاد قشم در آغاز سال ۱۴۰۲ فقط ۴۰۰ میلیارد تومانبوده، اما ناچار شده در همان سال بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی انجام دهد؛ رقمی که عملاً امکان تأمین مالی پروژه‌ای عظیم همچون پل خلیج فارس را برای این سازمان ناممکن می‌سازد.

طرح ملی بدون پشتوانه ملی

مسئولان قشم تأکید می‌کنند در حالی که باید هزینه زیرساخت‌های حیاتی مانند جاده، آب، بهداشت و آموزش‌وپرورش نیز تأمین شود، ادامه پروژه پل بدون ورود جدی دولت و تخصیص اعتبارات ملی ممکن نیست.

ساخت پل ملی خلیج فارس به طول سه هزار و ۴۳۰ متر در سال ۱۳۹۰ آغاز شد که پس از یک دهه توقف در دولت رییس جمهور شهید از سر گرفته شد و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در زمان اعلام شده به بهره برداری می‌رسد.

ساخت این طرح ملی به دست متخصصان داخلی و به عاملیت قرارگاه سازندگی خاتم در حال انجام است.

+

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

[wp-rss-aggregator id="1"]

Post navigation

Previous: کنترل قیمت خودرو در گرو آزادسازی واردات خودرو
Next: محل تولد قمرها در کهکشان شناسایی شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

پست های مرتبط

21056613_688.jpg
  • اخبار ویژه

برداشتن توده ۲ کیلویی از شکم خانمی ۴۲ ساله

robi 1404-09-18
5284968.jpg
  • اخبار ویژه

در تمرین استقلال هر روز، همه همدیگر را بغل می‌کنند! | امان از این تکذیب‌های کذب!

robi 1404-09-18
21056459_420.jpg
  • اخبار ویژه

توضیح مومنی درباره پایین بودن حقوق مجموعه وزارت کشور

robi 1404-09-18

.

نوشته‌های تازه

  • برداشتن توده ۲ کیلویی از شکم خانمی ۴۲ ساله
  • بورس به رشد چشمگیر رسید / صعود ۸ هزار واحدی شاخص هم‌وزن
  • فرناندز؛ هافبکی که اروپا را جا گذاشت
  • میزان عیدی ۱۴۰۵ کارگران
  • عروسک میرومی جانشین لبوبو از راه رسید

.

پیشنهاد سردبیر

21056613_688.jpg
  • اخبار ویژه

برداشتن توده ۲ کیلویی از شکم خانمی ۴۲ ساله

robi 1404-09-18
506901_772.jpg
  • اقتصادی

بورس به رشد چشمگیر رسید / صعود ۸ هزار واحدی شاخص هم‌وزن

robi 1404-09-18
13322558_330.jpg
  • اخبار

فرناندز؛ هافبکی که اروپا را جا گذاشت

robi 1404-09-18
123005.jpg
  • اقتصادی

میزان عیدی ۱۴۰۵ کارگران

robi 1404-09-18
  • خانه
  • فروشگاه
  • حساب کاربری
  • تماس با ما
  • فروشگاه ووکامرس
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.
advanced-floating-content-close-btn