در برخی نقاط استان ضرورت اعمال کدینگ سوخت وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد سالاری‌فر در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در پوشش اخبار جنگ ۱۲ روزه اظهار کرد: با وجود افزایش دو برابری مصرف بنزین در جریان جنگ ۱۲ روزه، هیچ جایگاه سوختی در سراسر ایران با کمبود سوخت مواجه نشد.

وی گفت: در نخستین ساعات حمله دشمن صهیونیستی، مصرف بنزین کشور به‌صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافت، اما همکاران من در اقصی نقاط ایران اسلامی با تلاشی جهادی اجازه ندادند حتی یک جایگاه سوخت دچار خاموشی شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان این عملکرد را اقدامی دفاعی و مؤثر در شرایط جنگی توصیف کرد و افزود: این امر موجب حفظ آرامش مردم در حوزه سوخت شد.

وی ادامه داد: افزایش مصرف بنزین در شرایط بحرانی می‌توانست چالشی جدی برای کشور ایجاد کند، اما همدلی و همراهی مردم با سیاست‌های وزارت نفت، نقش مهمی در عبور از این بحران داشت.

سالاری‌فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گستره ۱۸۳ هزار کیلومتر مربعی استان کرمان گفت: پخش سوخت در این منطقه نیازمند همکاری همه نهاد‌های محلی است تا سوخت‌رسانی به مردم دیار کریمان به‌صورت شایسته انجام شود.

به گفته وی، در جریان حملات رژیم غاصب صهیونیستی به بندرعباس، برخی تأسیسات نفتی از جمله خطوط انتقال به اسکله‌های شهید باهنر و سیفایو دچار آسیب شدند که تیم‌های عملیاتی شرکت پخش برای اطفاء حریق و امدادرسانی به محل اعزام شدند.

سالاری‌فر تأکید کرد: در طول جنگ ۱۲ روزه، کارکنان شرکت ملی پخش در جایگاه‌ها، انبار‌های نفت و پالایشگاه‌ها با روحیه‌ای جهادی فعالیت کردند تا حتی یک لیتر فرآورده نفتی دچار کاهش نشود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به نقش رسانه‌ها در مدیریت مصرف سوخت گفت: همکاری اصحاب رسانه می‌تواند موجب افزایش رضایتمندی مردم و بهبود توزیع سوخت در استان شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به همکاری رسانه‌ها در استان پهناور کرمان نیاز داریم، چرا که اطلاع‌رسانی صحیح شما به بهبود خدمات‌رسانی و رسیدن فرآورده‌ها به مصرف‌کنندگان واقعی کمک می‌کند.

سالاری‌فر با ارائه آماری از وضعیت سوخت‌رسانی در کرمان گفت: در ۹ ناحیه نفتی استان روزانه ۱۴.۷ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی توزیع می‌شود که از این میزان، ۶.۶ میلیون لیتر مربوط به بنزین است.

به گفته وی، در محدوده کدینگ استان کرمان بیش از یک میلیون و ۳۷۷ هزار کارت سوخت فعال وجود دارد و برای رفاه گردشگران و مسافران عبوری، ۳۵ جایگاه سوخت ویژه نیز فعال هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به نحوه استفاده از سهمیه‌های سوخت گفت: در استان کرمان، حدود ۹۲ درصد از سهمیه ۶۰ لیتری بنزین یارانه‌ای با نرخ ۱۵۰۰ تومان توسط مردم برداشت می‌شود. اما تنها ۵۱ درصد از سهمیه دوم، یعنی ۱۰۰ لیتر بنزین با نرخ ۳۰۰۰ تومان مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۴۹ درصد از هم‌استانی‌ها از این سهمیه استفاده نمی‌کنند که عمدتاً در مناطق شمالی استان هستند.

سالاری‌فر از رسانه‌ها درخواست کرد: مردم را به استفاده منظم از کارت‌های سوخت شخصی تشویق کنند تا صف‌های طولانی در جایگاه‌ها کاهش یابد.

وی گفت: بررسی‌های کارگروه شرکت ملی پخش در استان نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در روز‌های ابتدایی ماه برای دریافت بنزین آزاد و در روز‌های پایانی ماه برای استفاده از سهمیه دوم خود به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند. این رفتار باعث ایجاد صف در آغاز و پایان هر ماه می‌شود.

وی افزود: اگر اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود و مردم به‌ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان در ابتدای ماه از سهمیه دوم کارت‌های شخصی خود استفاده کنند، می‌توانیم مدیریت بهتری در توزیع داشته باشیم و از تشکیل صف در ۳۰۹ جایگاه سوخت کرمان جلوگیری کنیم.

سالاری‌فر تأکید کرد: به کمک رسانه‌ها و همراهی مردم می‌توان توزیع سوخت را در سراسر استان به‌صورت منظم و بدون ازدحام انجام داد.

 اجرای طرح جدید برای کاهش صف‌های سوخت در کرمان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان، از اجرای طرحی آزمایشی برای کاهش صف‌های سوخت در برخی جایگاه‌های این استان خبر داد و گفت: این طرح در صورت موفقیت، به‌زودی در همه جایگاه‌های کرمان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به طرحی که در چند جایگاه شهر کرمان اجرا شده، گفت: در جایگاه‌های محتشم و خورشید، برای تسهیل سوخت‌گیری با کارت‌های آزاد، تعداد کارت‌های اضطراری از دو عدد به ۶ عدد افزایش یافت. در نتیجه صف‌ها به‌طور محسوسی کاهش پیدا کرد. اجرای این طرح با هماهنگی رئیس سامانه هوشمند سوخت و تأیید بازرسی کل استان انجام شده است.

به گفته وی، این اقدام بازخورد مثبتی داشته و اکنون شرکت ملی پخش در حال بررسی زیرساخت‌های فنی لازم برای گسترش آن در ۳۰۹ جایگاه سوخت استان کرمان است.

سالاری‌فر اظهار امیدواری کرد که این طرح تا نیمه دوم آبان‌ماه در سراسر استان عملیاتی شود و در ادامه گفت: برای اجرای کامل طرح، به ازای هر ناظر جایگاه باید دو کارت هوشمند سوخت اختصاص یابد که هماهنگی‌های لازم با مدیریت عملیات و سامانه هوشمند سوخت انجام شده است.

وی تأکید کرد: با محدودیت نمی‌توان مدیریت کرد؛ باید با تسهیل‌گری و اعتماد به مردم، زمینه رضایتمندی عمومی را فراهم کرد. اگر رسانه‌ها کمک کنند و ۴۹ درصد از مردم که از سهمیه خود استفاده نمی‌کنند، به‌صورت منظم سوخت‌گیری کنند، می‌توانیم مدیریت صف و توزیع بنزین را در استان کرمان به شکل مطلوبی انجام دهیم.

سالاری‌فر با اشاره به موقعیت جغرافیایی کرمان و همجواری آن با استان‌های مرزی هرمزگان و سیستان و بلوچستان گفت: با وجود چالش‌هایی که در زمینه قاچاق سوخت در مناطق مرزی وجود دارد، اعتقاد ما بر این است که با همکاری مردم و رسانه‌ها می‌توان مدیریت عرضه سوخت را به سطح قابل قبولی رساند.

نظارت هوشمند و مقابله با سوخت‌بری در جایگاه‌های کرمان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان از اجرای طرح‌های نظارتی جدید در جایگاه‌های سوخت خبر داد و گفت: هدف از این اقدامات، افزایش رضایتمندی مردم و جلوگیری از سوءاستفاده در توزیع سوخت است.

سالاری‌فر در ادامه سخنانش گفت: با اجرای طرح‌های اصلاحی و افزایش دسترسی مردم به سهمیه‌های سوخت، امیدواریم اعتماد عمومی به سیستم بازگردد و مردم مطمئن باشند که در صورت اتمام سهمیه خود، می‌توانند از طریق جایگاه‌ها بنزین با نرخ آزاد ۳۰۰۰ تومانی دریافت کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جدید شرکت پخش در استان، نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در جایگاه‌های سوخت است.

به گفته وی، این دوربین‌ها به حراست شرکت کمک می‌کنند تا مراجعات تکراری خودرو‌ها را شناسایی کنند و از فعالیت خودرو‌های موسوم به سوخت‌بر جلوگیری شود.

سالاری‌فر گفت: در حال حاضر، همکاران ما در حوزه حراست با همکاری روسای نواحی و دستگاه‌های امنیتی از جمله پلیس امنیت اقتصادی، در حال پایش داده‌های دریافتی از این سامانه‌ها هستند. با شناسایی خودرو‌هایی که چندین بار در روز به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توان از قاچاق سوخت پیشگیری کرد.

وی افزود: این خودرو‌ها گاهی با تغییر ظاهری و فنی از شناسایی فرار می‌کنند، اما با اجرای سامانه پلاک‌خوان و هماهنگی با نهاد‌های امنیتی، امکان توقیف قانونی و حذف آنها از چرخه توزیع سوخت فراهم خواهد شد.

به گفته سالاری‌فر، حذف این خودرو‌ها از ورودی جایگاه‌ها می‌تواند باعث بازگشت آرامش به فرآیند سوخت‌رسانی، به‌ویژه در جنوب و شرق استان شود.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان همچنین تأکید کرد: کارت‌های اضطراری جایگاه‌ها باید تنها برای مصرف‌کنندگان واقعی مورد استفاده قرار گیرد، از جمله افرادی که کارت سوخت‌شان مفقود یا در حال صدور المثنی است.

وی گفت: جایگاه‌ها موظف‌اند در هر زمان از ماه، چه در روز‌های ابتدایی و چه پایانی، سهمیه آزاد را مطابق مقررات در اختیار مردم قرار دهند. بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سنواتی، حداکثر ۱۰ درصد از کل سوخت توزیعی می‌تواند به کارت‌های آزاد اختصاص یابد، در حالی که در شهریور این میزان در استان کرمان به ۲۶ درصد رسیده است.

سالاری‌فر افزود: اگر ۴۹ درصد از مردم استان که از سهمیه دوم خود استفاده نمی‌کنند، به‌موقع اقدام کنند، دیگر نیازی به این حجم از توزیع آزاد نخواهیم داشت.

 توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی و مقابله با قاچاق سوخت در کرمان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان از اجرای طرح‌های تازه برای گسترش استفاده از سوخت سی‌ان‌جی و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی در این استان خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۰ جایگاه سی‌ان‌جی در سطح استان کرمان فعال است و با توجه به سیاست کلی شرکت ملی پخش مبنی بر تنوع سبد سوختی، لازم است مالکان خودرو‌ها به استفاده از ظرفیت موجود در این بخش تشویق شوند. هنوز بخشی از این ظرفیت بلااستفاده مانده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، مالکان خودرو‌های مدل ۱۳۹۷ و بالاتر می‌توانند با ثبت‌نام در سایت gcr.niopdc.ir به‌صورت رایگان خودرو‌های خود را دوگانه‌سوز کنند و از مزایای سوخت ارزان‌تر و پاک‌تر برخوردار شوند.

سالاری‌فر با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت پخش گفت: در شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان که به‌تازگی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، احداث جایگاه‌های جدید سی‌ان‌جی در دستور کار است.

به گفته وی، شرکت ملی پخش برای تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، برای هر جایگاه جدید تا ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در قالب تجهیزات و زیرساخت پرداخت می‌کند. این حمایت‌ها با هدف گسترش سوخت پاک و کاهش فشار بر مصرف بنزین و گازوئیل انجام می‌شود.

سالاری‌فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکل قاچاق سوخت در استان کرمان گفت: به‌دلیل موقعیت جغرافیایی استان و قرار داشتن در مسیر استان‌های مرزی، شاهد عبور خودرو‌ها و تانکر‌هایی هستیم که بعضاً با مجوز‌های صوری اقدام به انتقال سوخت به سمت مرز‌های جنوبی کشور می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود در برخی جایگاه‌ها خودرو‌هایی مشاهده شوند که از استان‌های دیگر آمده‌اند و تغییرات فنی غیرمجاز در آنها انجام شده است.

وی افزود: در بررسی تراکنش‌های شهریورماه، بیش از ۶ و نیم میلیون تراکنش سوخت‌گیری در جایگاه‌های استان ثبت شده است. از میان آنها، ۴۸۳۵ کارت سوخت مشکوک شناسایی شده‌اند که در کمتر از سه ساعت بیش از ۵۵ لیتر بنزین برداشت کرده‌اند؛ برخی از این کارت‌ها در یک شبانه‌روز تا ۱۸۰ لیتر سوخت دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، این کارت‌ها عمدتاً متعلق به خودرو‌های باری سبک، وانت‌ها و خودرو‌های بین‌شهری بوده و در سامانه هوشمند سوخت برای آنها سهمیه‌های بالا گاه تا ۱۱۵۰ لیتر در ماه تعریف شده است.

سالاری‌فر تأکید کرد: پایش تراکنش‌ها و شناسایی این کارت‌ها با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و واحد حراست شرکت ملی پخش در حال انجام است. هدف ما این است که سهمیه واقعی به مصرف‌کننده واقعی برسد و سوخت از مسیر قانونی خارج نشود.

شناسایی کارت‌های متخلف و ارسال پرونده سوخت‌بران به دستگاه قضایی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان از شناسایی هزاران کارت سوخت با رفتار غیرعادی و ارجاع پرونده خودرو‌های سوخت‌بر به مراجع قضایی و امنیتی خبر داد.

وی گفت: در بررسی انجام‌شده، ۴۸۳۵ کارت سوخت به‌دلیل رفتار تراکنشی غیرمتعارف شناسایی شدند. به‌عنوان نمونه، یک تاکسی بین‌شهری که باید در مسیر جیرفت – کرمان فعالیت کند، در کمتر از سه ساعت و بدون ارائه خدمات واقعی، بیش از ۱۰۰۰ لیتر سوخت‌گیری کرده است. این رفتار به‌وضوح خارج از شبکه مصرف عادی بوده است.

به گفته وی، با همکاری واحد‌های حراست و رؤسای نواحی پخش و از طریق دوربین‌های پلاک‌خوان در مجاری عرضه، تعدادی از خودرو‌های سوخت‌بر نیز شناسایی شده‌اند و اطلاعات آنها در اختیار دستگاه قضایی و نهاد‌های امنیتی استان قرار گرفته است.

سالاری‌فر افزود: شماره‌پلاک تمام این خودرو‌ها به‌صورت دقیق به مراجع ذی‌ربط ارسال شده و امیدواریم با همراهی پلیس امنیت اقتصادی، شبکه‌های فساد در این حوزه شناسایی و با آنها برخورد قاطع صورت گیرد. هدف ما این است که پس از اجرای طرح کنترلی در نیمه دوم آبان‌ماه، دیگر شاهد حضور خودرو‌های سوخت‌بر در صف جایگاه‌های استان نباشیم.

وی همچنین به تخلفات مربوط به کارت‌های هوشمند سوخت خودرو‌های نفت‌گازسوز درون‌شهری اشاره کرد و گفت: در تحلیل داده‌ها، ۱۷۲۰ کارت هوشمند سوخت درون‌شهری شناسایی شد که پروانه فعالیت خود را از استان‌هایی مانند اصفهان و زنجان دریافت کرده بودند، اما سوخت‌گیری آنها در جایگاه‌های جنوب و شرق استان کرمان انجام می‌شد. این رفتار برخلاف مقررات وزارت کشور و دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

سالاری‌فر توضیح داد: بر اساس ضوابط، هر شهرداری باید سهمیه مشخصی از سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی را متناسب با جمعیت و موقعیت جغرافیایی خود دریافت کند.

وی تأکید کرد: مهاجرت این کارت‌ها به استان کرمان به‌دلیل فعالیت ۲۴ ساعته ۳۰۹ جایگاه سوخت در استان و پایداری شبکه سوخت‌رسانی از انبار‌های رفسنجان، سیرجان و شهید احمدی‌روشن رخ داده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان ضمن قدردانی از کارکنان شرکت نفت افزود: همکاران ما در بخش فنی و عملیاتی تا نیمه‌شب در حال بررسی بیش از ۶ میلیون رکورد تراکنش بودند. در نهایت، کارت‌های مشکوک چه در حوزه بنزین و چه در حوزه نفت‌گاز شناسایی و برای بررسی و برخورد قانونی به مراجع تعزیراتی معرفی شدند.

افزایش ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی از بندرعباس به کرمان با راه‌اندازی خط لوله دوم

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان از افزایش ظرفیت انتقال سوخت از جنوب کشور به مرکز ایران با راه‌اندازی خط لوله دوم بندرعباس – رفسنجان خبر داد.

وی گفت: پیش از بهره‌برداری از خط لوله دوم، بندرعباس و انبار نفت شهید رجایی از مبادی اصلی تأمین فرآورده‌های نفتی کشور بودند، اما از شهریورماه با دستور رئیس‌جمهور، ظرفیت جدید این خط لوله به‌صورت رسمی افتتاح شد. از آذرماه سال گذشته، روزانه بین ۱۱ تا ۱۳ میلیون لیتر گازوئیل از بندرعباس به انبار‌های استان کرمان از جمله سیرجان، رفسنجان و انبار شهید احمدی‌روشن منتقل می‌شود.

به گفته وی، ظرفیت نهایی این خط لوله تا ۵۰ میلیون لیتر در روز قابل افزایش است و بر اساس اعلام همکاران حوزه بندرعباس، ارتقاء ظرفیت فعلی به‌زودی محقق خواهد شد.

سالاری‌فر افزود: خط لوله نخست نیز هم‌اکنون روزانه بین ۵۰ تا ۵۳ میلیون لیتر بنزین از بندرعباس به سمت انبار‌های استان کرمان منتقل می‌کند.

وی با اشاره به موقعیت راهبردی انبار‌های استان کرمان از افزایش سرعت عملیات بارگیری نفتکش‌ها در انبار شهید احمدی‌روشن خبر داد و گفت: در گذشته، هر نفتکش برای بارگیری حدود ۳۷ دقیقه زمان نیاز داشت، اما با بررسی‌های فنی و اصلاحات انجام‌شده توسط همکاران حوزه مهندسی و معاونت فنی عملیاتی منطقه، این زمان به کمتر از ۱۷ دقیقه کاهش یافته است.

وی افزود: این بهبود باعث کاهش ازدحام در پارکینگ انبار و تسهیل فرایند بارگیری برای نفتکش‌هایی شده که از استان‌های مختلف کشور از جمله قم، کاشان، مشهد، زاهدان و چابهار برای دریافت فرآورده به کرمان مراجعه می‌کنند.

سالاری‌فر همچنین از برنامه مشابهی برای انبار نفت رفسنجان خبر داد و گفت: با فراهم‌شدن زیرساخت‌های موردنیاز، زمان بارگیری در رفسنجان نیز به سطح استاندارد انبار شهید احمدی‌روشن کاهش پیدا خواهد کرد، بدون اینکه نیاز به افزایش نیروی انسانی یا تجهیزات لجستیکی جدید باشد.

وی با اشاره به ساماندهی درخواست‌های مردمی در حوزه فرآورده‌های گاز مایع گفت: فرآیند ثبت‌نام و دریافت سوخت از طریق سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی، به‌ویژه در بخش گاز مایع، با مدیریت تخصصی در حال اجراست.

سالاری‌فر بیان کرد: نه با عوامل بازرسی، نه با حراست، نه با کمک نهاد‌های امنیتی و انتظامی به‌تنهایی نمی‌شود این مسئله را مدیریت کرد، بلکه واقعاً مردم باید در این حوزه همراه باشند. اگر مردم کمک نکنند و گزارشات مردمی به موقع نرسد، هیچ سیستمی نمی‌تواند به شکل کامل بر رفتار‌های غیرقانونی در حوزه سوخت‌گیری نظارت کند.

وی تأکید کرد: هر گونه تخلف یا رفتار غیرمتعارفی که در جایگاه‌ها دیده می‌شود، از جمله فروش سوخت خارج از شبکه یا دستکاری در نازل‌ها، حتماً از طریق سامانه پاسخگویی ۰۹۶۲۷ اطلاع داده شود. این گزارش‌ها مستقیم به واحد بازرسی ارسال می‌شود و بلافاصله رسیدگی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع، ما با همکاری اداره کل استاندارد استان کرمان در حال اجرای طرح بازبینی و کالیبراسیون مجدد تمامی تلمبه‌ها و دیسپنسر‌های عرضه سوخت هستیم تا مردم مطمئن باشند میزان سوخت تحویلی دقیقاً مطابق با استاندارد است و هیچ کسری یا اضافه‌برداشت اتفاق نمی‌افتد.

سالاری‌فر اظهار کرد: از سوی دیگر در خصوص سامانه هوشمند سوخت، مکاتبات لازم با مرکز انجام شده و در آینده نزدیک شاهد به‌روزرسانی و اصلاحاتی خواهیم بود که موجب سهولت بیشتر برای مردم استان کرمان شود.

هدف ما این است که هیچ‌کس برای دریافت سوخت مورد نیازش دچار زحمت و صف‌های طولانی نشود و فرآیند توزیع به صورت عادلانه، شفاف و سریع انجام گیرد.

 کدینگ و نظارت فنی در دستور کار

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان، از ادامه بررسی موضوع کدینگ سوخت در استان خبر داد و تأکید کرد: این تصمیمات با هدف تسهیل خدمت‌رسانی و رفاه مردم اتخاذ می‌شوند.

 وی گفت: هماهنگی کاملی میان دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی استان وجود دارد و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران برای مدیریت روزانه بیش از ۱۴.۷ میلیون لیتر فرآورده نفتی در استان ادامه دارد.

وی با اشاره به نگرانی‌ها درباره کدینگ سوخت گفت: کدینگ با هدف ساماندهی توزیع و جلوگیری از قاچاق سوخت در استان اجرا می‌شود. همسایگی کرمان با هرمزگان و سیستان و بلوچستان باعث سوءبرداشت‌هایی شده، اما هدف ما محدودسازی مردم نیست؛ بلکه حفظ سهم واقعی استان و مدیریت مصرف است.

مدیر پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان با تأکید بر نقش مردم و رسانه‌ها در کاهش قاچاق سوخت گفت: هر لیتر بنزین و گازوئیلی که به شکل ناصحیح از کشور خارج می‌شود، از جیب مردم کم می‌شود. اگر مردم همراه باشند و تخلفات را گزارش دهند، می‌توان شبکه قاچاق سوخت را تضعیف کرد.

سالاری‌فر همچنین به تخصیص سهمیه سوخت برای گلخانه‌ها اشاره کرد و افزود: پس از بررسی با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان و دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تخصیص سهمیه‌ها تنها بر اساس تأیید جهاد کشاورزی و شرکت گاز استان انجام می‌شود تا از تولیدکنندگان واقعی حمایت و از سوءاستفاده جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: ما موظفیم با دقت و نگاه کارشناسی به مردم خدمت کنیم و با همکاری رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش نارضایتی‌ها و تسهیل در سوخت‌رسانی در سراسر استان کرمان باشیم.

سالاری‌فر در بخشی از سخنان خود با تأکید بر واقعیت‌های اجتماعی تصریح کرد: در شبکه فساد قاچاق سوخت، تعداد زیادی از مردم دخیل نیستند و اغلب افراد عادی، شهروندان و مصرف‌کنندگان واقعی از این جریان منفعتی نمی‌برند.

وی افزود: بسیاری از برداشت‌های غیرمجاز و قاچاق سوخت توسط عده محدودی سازمان‌یافته انجام می‌شود و نقش مردم عادی صرفاً به مصرف یا مواجهه با مشکلات توزیع محدود است. هدف از اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی شهروندان و مشارکت آنها در مقابله با سوءاستفاده‌هاست تا شبکه قاچاق سوخت تضعیف شود و منابع ملی صیانت شود.

سالاری‌فر درباره اجرای کدینگ سوخت در استان کرمان تأکید کرد: این تصمیم با هدف مدیریت هوشمندانه عرضه و جلوگیری از قاچاق فرآورده‌ها اتخاذ شده، اما بر اساس بررسی‌های میدانی، در برخی نقاط استان ضرورت ایجاد محدودیت و اعمال کدینگ وجود ندارد.

وی افزود: می‌توان با نظارت دقیق و مدیریت رفتار‌های سوخت‌گیری مردم، عرضه سوخت را مطابق استاندارد‌های تعیین‌شده ساماندهی کرد و بدون اعمال محدودیت‌های غیرضروری، دسترسی راحت و عادلانه مردم به بنزین و گازوئیل را تضمین کرد.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn