بحرانها فرصت خلاقیت ایجاد میکنند

          
          
به گزارش منیبان، پریسا نوری با سابقهای پر افت و خیز در مسیر تجارت داستانی الهامبخش از تلاش، پشتکار و امید را روایت میکند. او معتقد است عبور از بحرانها، صبوری در برابر موانع و استفاده از فرصتهای پنهان در دل چالشها، رمز اصلی موفقیت در تجارت است و همواره بر این باور تأکید دارد که تجارت تنها خرید و فروش نیست، بلکه آزمونی برای صداقت، امانتداری و توکل به خداست. خانم نوری در مسیر یادگیری اصول تجارت با آموزشهای آراد برندینگ آشنا شد.
پریسا نوری، متولد مرداد ۵۹ از تهران هستم. محصول تجاری من فرنچ فرایز همان سیبزمینی سرخکرده نیمهآماده منجمد است. این محصول غذایی پرمصرف و محبوب، از سیبزمینیهای باکیفیت تهیه میشود و به صورت فریز شده در اختیار رستورانها، فستفودها، مراکز دولتی، مهدکودکها و سایر مراکز قرار میگیرد. بازار هدف بسیار گستردهای دارد. از مهمترین مزایای فرنچ فرایز میتوان به سرعت و راحتی در تهیه، کیفیت یکنواخت بافت و ماندگاری بالای آن اشاره کرد. ما تلاش میکنیم محصولی سالم، استاندارد و قابل رقابت چه از نظر قیمت و چه کیفیت در بازارهای داخلی و صادراتی عرضه کنیم.
قبل از سال ۹۸ به مدت ۱۰ سال همراه با همسرم دفتر بازاریابی و فروش داشتیم. محصول ما دستگاه هشداردهنده نشت گاز اکسید کربن بود. کارمندان از طریق بازاریابی تلفنی این محصول را به فروش میرساندند. تصمیم گرفتیم به صورت خانوادگی به اوکراین مهاجرت کنیم، چون یکی از دغدغههای اصلی مهاجرت، تأمین منبع درآمد است. همزمان با برنامه مهاجرت، با جمعیت حضرت خدیجه (س) آشنا شدم. با مشورت و آنالیز بازار اوکراین، محصول کیوی تازه و خشک را برای فعالیت تجاری انتخاب کردم اما مهاجرت و سپس وقوع جنگ در اوکراین موجب شد پروژه من دچار وقفه شود و نهایتاً به ایران بازگردم. خانم نوری معتقد است آموزشهای آراد برندینگ دیدگاه او را نسبت به تجارت تغییر داد.
وی با اشاره به چالشها و تجربیات خود تأکید میکند: پس از بازگشت به ایران، در بازاریابی شبکهای فعالیت کردم و همچنین در حوزه ارز دیجیتال سرمایهگذاری کردم که متأسفانه منجر به ضرر مالی شد. این دفعه محصول فرنچ فرایز را برای تجارت انتخاب کردم. من معتقدم شروع هر کاری با سختی و چالش همراه است، اما این موانع بخشی از روند طبیعی رشد هستند. به جای ترس یا ناامیدی، باید از این موانع فرصت بسازیم، مشورت بگیریم و با انعطافپذیری مسیرهای جدید را امتحان کنیم. افراد موفق هدفهای قوی دارند و با یادآوری آرزوهایشان، انگیزه خود را حفظ میکنند.
این فعال اقتصادی با تأکید بر اهمیت درس گرفتن اینگونه از اشتباهات خود یاد می کند: با یک اشتباه، به صفر نمیرسیم. مهم این است که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم. گذشته تمام شده اما آیندهای که میخواهیم بسازیم، نیازمند یادگیری از اشتباهات است. باید بهترین تصمیمها را در شرایط مختلف بگیریم، پشتکار داشته باشیم و با شنیدن کلمه “نه” انگیزه بیشتری پیدا کنیم. زندگی دکمه برگشت ندارد؛ باید از فرصتها استفاده کنیم و رو به جلو حرکت کنیم.
او درباره تحصیلات و تأثیر آن در مسیر تجارت خود نیز توضیح میدهد: تحصیلاتم کارشناسی روانشناسی است. روانشناسی رشتهای مادر است که هم در مشاغل و هم در زندگی شخصی بسیار مؤثر است. تجربههای فروش بسیاری داشتهام و جمعیت حضرت خدیجه (س) به من کمک کرد صفر تا صد تجارت را بیاموزم.
نوری با اشاره به مهارتهای لازم برای تجارت موفق بیان کرد: مذاکره یکی از مهمترین مهارتهای لازم برای تاجر موفق است. تاجر باید بیان قوی، دانش بازاریابی و فروش، شناخت کامل محصول و توانایی پرزنت قوی داشته باشد. تجارت مسیری است که نیاز به یادگیری مداوم و بهروزرسانی اطلاعات دارد. هیچ چیز ارزشمندی یکشبه به دست نمیآید؛ یادگیری و تمرین باید مستمر باشد.
وی با اشاره به ویژگیهای افراد موفق خاطرنشان میکند: تمام افراد موفق ویژگیهای مشترکی دارند؛ هدفمند هستند، تلاشگرند، مدام در حال یادگیریاند و صبوری را پیشه کردهاند. موفقیت نیازمند صبر و استقامت است.
همچنین او درباره مدیریت در شرایط بحران چنین میگوید: مدیریت کسبوکار در بحران مثل هدایت کشتی در دریای طوفانی است. در این شرایط باید آرامش خود را حفظ کنیم، تصمیمگیری منطقی داشته باشیم و انعطافپذیر باشیم. بحرانها فرصت خلاقیت ایجاد میکنند و با تیم قوی میتوان از این بحران ها عبور کرد.
فعال اقتصادی با توصیه به جوانان سخن خود را چنین جمعبندی میکند: روی خودتان سرمایهگذاری کنید. اطراف خود را از آدمهای مثبت پر کنید. قدر لحظات جوانی را بدانید، چون فرصتها به سرعت از کنارمان عبور میکنند. اگر امروز از فرصت استفاده نکنیم، فردا تنها حسرت خواهیم خورد.
          
          
| مطالب پیشنهادی از سراسر وب | 
 
 