پارس خودرو وانت و شاسی بلند پارس نوآ میسازد؟

به گزارش نبض بازار، حسینزاده در تشریح جزئیات این برنامهها اعلام کرد: «طراحی این مدلها با الهام از نسخه سدان انجام شده و به زودی مراحل تولید را آغاز خواهیم کرد.» این در حالی است که استقبال از مدل پایه پارس نوآ به حدی بوده که در مرحله پیشفروش، بیش از ۳۱۰ هزار متقاضی ثبتنام کردهاند.
برنامه تولید و چالشهای پیش رو
بر اساس برنامهریزیهای انجام شده، پارسخودرو قصد دارد تا پایان سال جاری حدود ۲ هزار دستگاه از این خودرو را تولید کند و این رقم در سال آینده به ۲۰ هزار دستگاه افزایش یابد. با توجه به تجربیات گذشته در تولید خودروهای داخلی، محقق شدن این اهداف نیازمند حل چالشهای زنجیره تأمین و افزایش کیفیت قطعات است.
انتظارات فنی و گزینههای پیش رو
در بخش فنی، هنوز مشخص نیست که مدلهای جدید از کدام پیشرانه بهره خواهند برد. اگرچه موتور ME۱۶ گزینه محتمل به نظر میرسد، اما احتمال استفاده از پیشرانه N۲۰ که پیشتر در سایپا آریا استفاده شده، نیز وجود دارد. این عدم قطعیت تا زمان اعلام رسمی مشخصات فنی توسط شرکت ادامه خواهد داشت.
واکنش بازار و تحلیل کارشناسان
کارشناسان صنعت خودرو معتقدند توسعه خانواده پارس نوآ میتواند گامی مثبت در جهت تنوع بخشیدن به سبد محصولات داخلی باشد. با این حال، موفقیت این برنامهها در گرو رعایت چند عامل کلیدی است:
حفظ کیفیت در تولید انبوه
رعایت زمانبندی اعلام شده
قیمتگذاری مناسب محصولات جدید
ارائه خدمات پس از فروش مطلوب
اگر پارسخودرو بتواند به وعدههای خود در زمینه تولید مدلهای جدید عمل کند، این شرکت میتواند سهم قابل توجهی از بازار خودروهای کاربردی و شاسیبلند را به خود اختصاص دهد. با این حال، تجربه نشان داده که بین اعلام برنامهها و تحقق عملی آنها در صنعت خودرو کشور فاصله قابل توجهی وجود دارد.
منبع: فرارو
| مطالب پیشنهادی از سراسر وب | 
 
 