
نادر شکری، سرپرست اداره کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران درباره رونمایی از سامانه مدیریت امور مجامع و حسابرسی شهرداری گفت: این سامانه با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران طراحی و راهاندازی شده و در همایش اعضای هیأتمدیره سازمانها و شرکتهای تابعه، با حضور شهردار تهران رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری برنا، وی افزود: سامانه جدید، بستر یکپارچهای برای ثبت، پیگیری و مدیریت اسناد، مصوبات و تصمیمات کلان شهری را فراهم میکند و ضمن تسهیل فرآیندها، دقت عمل را افزایش داده و امکان نظارت مؤثرتر بر عملکرد سازمانها و شرکتهای تابعه را فراهم میسازد.
شکری با اشاره به قابلیتهای توسعهای سامانه گفت: در فاز نخست این سامانه، تمامی جلسات مجامع عمومی شرکتها و شوراهای سازمانهای وابسته، بهصورت الکترونیکی انجام و مستند میشود. در گام بعدی، جلسات هیأت مدیره و همچنین تهیه صورتجلسات آنها بصورت الکترونیکی صورت میپذیرد.
سرپرست اداره کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری ادامه داد: . این اقدام گامی مهم در جهت افزایش شفافیت، تسهیل فرآیندها و یکپارچهسازی اسناد و تصمیمات کلان شهری به شمار میرود.
شکری درباره فازهای توسعهای سامانه ادامه داد: در فاز بعدی، امکان توسعه سامانه جهت استقرار حسابرسان، بارگذاری و ارائه صورتهای مالی، گزارشهای درآمد و هزینه و مستندات حسابرسی به حسابرسان مستقل شورای اسلامی شهر در مناطق ۲۲گانه، سازمانها، شرکتهای تابعه و ادارات کل ستادی فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، کل چرخه پنجگانه حسابرسی داخلی شامل برنامهریزی، جمعآوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل، گزارشدهی و پیگیری، بر پایه آخرین استانداردهای حسابرسی دستگاههای عمومی، بهصورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
بر اساس این گزارش، سامانه جامع مدیریت امور مجامع و حسابرسی، روز دوشنبه ۱۲ آبانماه با حضور شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهردار و اعضای هیأتمدیره سازمانها و شرکتهای شهرداری تهران رونمایی شد.
انتهای پیام/
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |

