
گزارش جدیدی نشان میدهد شرکت متا سالانه میلیاردها دلار از تبلیغات کلاهبردارانه و محصولات غیرقانونی در پلتفرمهای خود درآمد کسب میکند و این موضوع سوالات تازهای را درباره ناکارآمدی این شرکت در مقابله با چنین تخلفات گستردهای مطرح کرده است.
به گزارش انگجت، متا سال گذشته تخمین زده بود که حدود ۱۰ درصد از درآمدش ناشی از تبلیغات کلاهبردارانه بوده که رقمی بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار میشود. این تبلیغات شامل تجارتهای الکترونیک و طرحهای سرمایهگذاری فریبدهنده، کازینوهای آنلاین غیرمجاز و فروش محصولات پزشکی ممنوعه است. تحقیقات نشان میدهد که برنامهها و پلتفرمهای متا در یک سوم کل کلاهبرداریهای انجام شده در ایالات متحده نقش داشتهاند.
گزارش همچنین توضیح میدهد فرآیندهای داخلی متا گاهی مانع از مقابله مؤثر با تبلیغات فریبنده میشود و به متخلفان اجازه میدهد تا به خرید تبلیغات ادامه دهند. بر اساس این گزارش، یک تبلیغدهنده کوچک تا زمانی که حداقل هشت بار گزارش نشود، مسدود نخواهد شد. حتی تبلیغدهندگان بزرگتر نیز با ارفاق بیشتری مواجه بودهاند و برخی از آنها بیش از ۵۰۰ بار تخلف کردهاند بدون اینکه از پلتفرم حذف شوند.
اهمیت مالی این موضوع برای متا نیز قابل توجه است؛ بهطوریکه تنها چهار کمپین تبلیغاتی حذفشده در سال جاری حدود ۶۷ میلیون دلار درآمد برای شرکت ایجاد کردهاند. گزارشها نشان میدهد که مدیران متا با چالشی مواجه بودهاند که چگونه تبلیغات کلاهبردارانه را کنترل کنند بدون آنکه درآمد شرکت به شکل قابلتوجهی کاهش یابد. در برخی موارد حتی به مدیران توصیه شده بود از اقداماتی که ممکن است بیش از ۰.۱۵ درصد از کل درآمد شرکت را کاهش دهد، خودداری کنند.
انتهای پیام/
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |

