از اعلام رسمی حمایت هشت مجله برجسته در حوزه امامت و مهدویت، اخذ کد ISC، برگزاری سه پیشرویداد موفق و برنامهریزی برای رویدادهایی در حرم حضرت عبدالعظیم و میان دانشجویان خبر داد
به گزارش خبرنگار آنا، ابوطالب مختاری دبیر اجرایی جشنواره امامت و مهدویت در سومین جلسه شورای سیاستگذاری دومین همایش ملی امامت پژوهی در دنیای مدرن اظهار کرد: با پیگیری دبیرخانه جشنواره امامت و مهدویت، هشت مورد از مجلات معتبر در حوزه مباحث امامت و مهدویت و بهویژه علوم حدیث حمایت خویش را از همایش ملی «امامت پژوهی در دنیای مدرن» بهطور رسمی اعلام کرده، همچنین کد isc از پایگاه استنادی جهان اسلام برای همایش اخذ شده و بر اعتبار علمی همایش افزوده شده است.
وی افزود: سه پیش رویداد در دانشگاه آزاد اسلامی پردیس تاکنون انجامشده، چهارمین مورد نیز با عنوان «توحید باوری در فرهنگ مقاومت علوی» دو روز دیگر در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ره) و بر سر مزار شهدا بزرگانِ آرمیده در آن مکان قدسی و با قصد بزرگداشت دانشمند شهید دکتر طهرانچی که پایهگذار این جشنوارهها در دانشگاه آزاد اسلامی بود، برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی جشنواره امامت و مهدویت ادامه داد: ۹ آذر هم برای دانشجویان پنجمین پیش رویداد را با موضوع «گفتوگو و حل مسئله در پرتو نهجالبلاغه» رو پیشبینی کردیم و دو مورد هم در اواخر آذر و اوایل دیماه برگزار خواهد شد. تا امروز ۱۰۰ نفر در سایت جشنواره امامت و مهدویت ثبتنام کرده و اقدام به ارسال اثر کردهاند.
مختاری بیان کرد: در بخش دانشآموزی اجرای چهار مسابقه شامل مسابقه مهدوی در تلویزیون اینترنتی (زی بازی)، تهیه مقاله کوتاه با هوش مصنوعی، کتابخوانی و روزنامه دیواری نهایی و پوستر اولیه برای پیش ثبتنام تهیه و در ایام سالروز تولد حضرت زینب (س) منتشر شد.
وی با ارائه شیوه پیشنهادی در روش کار و منابع انتخابی هر یک از مسابقات مطرح و با تأکید بر ضرورت استفاده از مشوقهای گوناگون برای تقویت جنبه کیفی و کمی جشنواره توضیح داد: کانون فرهنگی دانشجویی مهدویت در واحد دانشگاهی تأسیس شده و اعضای آن همیاران جشنواره امامت و مهدویت و بهویژه در بخش دانشآموزی هستند، بهعنوان نمونه برخی منابع پیشنهادی جشنواره را مطالعه کردند و نظر دادند.
دبیر اجرایی همایش امامت پژوهی در دنیای مدرن به تشریح بودجه در چهار بخش جوایز، خدمات، پذیرایی و پیش رویدادها پرداخت و از حاضران خواست دیدگاههای خویش را پیرامون دو دستور جلسه ابراز کنند.
حسین اصغری شیوایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با تأکید بر ضرورت برنامهریزی برای استفاده از سخنرانان و مدرسان همایش در جلسات علمی دانشگاه و برای ارتقای آموزش درس دانش خانواده و جمعیت گفت: رویکرد اصلی ما در دانشگاه و در مدارس اول اولویت فرهنگی است و بعد علمی فناورانه.
لزوم اجرای برنامه در دل شهر در راستای پیوند با جوانی جمعیت
امام جمعه شهرستان پردیس هم عنوان کرد: جمعیت قابل توجه هم ازلحاظ کمی و هم کیفی در برنامههای همایش بودند از گروههای مختلف حضور داشتند و لازم بود خانوادههایی که ما آنها را از خودمان دور کردیم هم حرف ما را بشنوند و این اتفاق در این برنامهها افتاد و با مهارت خوبی که استادان داشتند محتوا خوب منتقل شد و در برخی مواقع بحث چالشی و جذابتر شد.
حجتالاسلام سیدحسین حسینی ادامه داد: پیگیری مجدانه و اهتمام ویژه به موضوع مهدویت که همه زندگی و آینده همین جاست، قابل تحسین بوده؛ خیلی از برنامهها را هزینه میکنیم؛ اما برا خودمان است، برای بسیاری از مردم جامعه بهویژه جوانان، نوجوانان، دانشجویان و دانش آموزان آنجا که باید خرج کنیم، هزینه نکردیم.
وی تأکید کرد: از دانشجویان کارآزموده برای جذب دانش آموزان در مدارس استفاده کنیم زیرا سنشان به بچهها نزدیکتر است بهتر میپذیرند، برخی برنامههای علمی فرهنگی خود را در دل مردم مانند در تالار شهر پردیس برگزار کنید؛ زیرا تا فعالیت شما در شهر مشاهده نشود نمیتوانید بهرهبرداری کنید. فکر کنیم چگونه میشود بحث جمعیتی را کنار مسابقات و پیش رویدادهای این جشنواره و این همایش قرار داد؛ زیرا مقام معظم رهبری از همه به جد مطالبه میکنند که باید جمعیتمون را درست کنیم؛ زیرا جمعیت درست نشود آینده هیچی نداریم.
آموزش و پرورش با دبیرخانههای مدرسهای به جشنواره امامت میپیوندد
معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پروش هم گفت: در آموزش و پرورش این آمادگی را داریم که برای هر کدام از چهار مسابقه، یک دبیرخانه در یک مدرسه قرار دهیم، مدیریت کلان و نظارت با دبیرخانه جشنواره در دانشگاه آزاد باشد و این دبیرخانهها کار ثبتنام و جمعآوری آثار و پاسخگویی را انجام میدهند.
علیرضا فارسی افزود: ذیل سند تحول بنیادین که عالیترین سند آموزش و پرورش بوده با دو تا کلمه کلیدی مواجه هستیم؛ یکی تربیت صالح و دیگری مدرسه صالح که زمینه تربیت نسل آرمانی را فراهم میکند. به عبارت دیگر مدرسه تراز و صالح مدرسهای بوده که پرورشیافتگانی با یک سری ویژگیها تحویل دهد که این ویژگیها به حیات طیبه بیانجامد یعنی عالیترین رسالت آموزش و پرورش رساندن به حیات طیبه است.
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |

