
خانیکی استاد ارتباطات در گفتوگو با برنا:
اگر امروز بپرسید کدام رسانه بیشترین اثر را دارد، جواب روشن است؛ ویدیوکستها و ویدیوتکستها؛ ترکیب تصویر، متن و صدا در کوچکترین و قابلمصرفترین شکل ممکن. رسانهای که میشود در مطب، در مسیر، حتی سر کلاس، بیتوجه به استاد، مصرفش کرد. این واقعیت جدید مصرف رسانه است.
نسل ما با گزارشهای محققانه و طولانی بزرگ شد، گزارشهایی که یک هفته برای موضوعی مثل «کیف و کفش اول مهر» وقت میگذاشتند. اما امروز دیگر کسی حوصله چنین فرایندی را ندارد. نیاز جامعه رفته به سمت پیامهای کوتاه، چندوجهی و سریع.
اگر تحول رسانهای موزون و متوازن پیش میرفت، «نو» در کنار «کهنه» جا پیدا میکرد و هرکدام نقش خودشان را داشتند، اما تغییرات شتابان امروز، بساط روزنامهنگاری قدیمی را تقریباً جمع کرده است.
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |

