
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، لفته منصوری امروز در بازدید از خط ملی ۱۵۸۰ و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزشوپرورش خوزستان، ارزیابی سیاستها و آییننامههای آموزشی بهویژه آییننامه”نماد” را ضروری دانست و هدف این فرایند را “اصلاح سازنده و افزایش توان حل مسیله” اعلام کرد.
منصوری با اشاره به آسیبهای اجتماعی مدارس استان اظهار کرد: آموزشوپرورش خط مقدم شکلدهی سرمایه انسانی است و باید سیاستگذاری از رویکرد برنامهمحور به رویکرد مسیلهمحور تغییر کند.
مشاور اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه هیچ سیاستی بدون شناخت ظرفیتهای واقعی میدان اجرا مؤثر نخواهد شد، افزود: هدف ما استخراج دادههای دقیق درباره قابلیت اجرای آییننامه نماد در مدارس خوزستان و تقویت ظرفیت نهادی برای حل مسایل واقعی است.
منصوری با تاکید بر اینکه این ارزیابی”مچگیری یا انتساب ضعف” نیست، بیان کرد: اصلاحات واقعی زمانی محقق میشود که بر تجربه کارشناسان مناطق و مدارس که معتبرترین منبع دانش مسیله هستند، تکیه شود.
او ادامه داد: محورهای اصلی این ارزیابی شامل سنجش انطباق نماد با مسایل واقعی دانشآموزان، تحلیل شکافهای اجرا، بررسی کیفیت طراحی سیاست، میزان همکاری بینبخشی، گونهشناسی مسایل، تحلیل بارگذاری شتابزده، ظرفیت یادگیری نهادی و ارایه پیشنهادهای اصلاحی است.
مشاور اجتماعی استاندار خوزستان اضافه کرد: آنچه خوزستان نیاز دارد، بازتوانی نهادی و افزایش ظرفیت اجرایی است، نه تعدد طرحها. ارزیابی علمی و دادهمحور آییننامه نماد میتواند مسیر حرکت به سمت سیاستگذاری بومی، واقعبینانه و شواهدمحور را هموار کند.
منصوری در پایان افزود: نتایج نهایی این ارزیابی برای شورای اجتماعی استان ارسال خواهد شد تا مبنای تصمیمسازی قرار گیرد.
لازم به توضیح است که این بازدید با حضور معاون و کارشناسان حوزه پرورشی انجام شد.
انتهای پیام/
|
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |

